Školská legislativa od září 2025: Co se mění a co to znamená pro Vaši školu

JUDr. Hana Poláková

Rok 2025 přináší největší balík legislativních změn za poslední roky. Pokud jste ve vedení školy nebo školského zařízení, potřebujete vědět, co všechno novela školského zákona a související předpisy mění – a hlavně, jak to ovlivní chod Vaší školy v praxi. Na webináři Vás přehledně a srozumitelně provedeme klíčovými změnami, které se týkají všech druhů škol – mateřských, základních i středních. Zaměříme se na skutečně důležité věcné novinky, nikoli jen formální úpravy.

Zveřejněno 25.9.2025

Délka videa: 03:01:25

Garance

Podíváme se např. na:

  • novou úpravu odkladů povinné školní docházky,
  • možnost plnit předškolní vzdělávání ve dvou MŠ,
  • změny v činnosti školských rad,
  • zásadní novinky v přijímacím a maturitním řízení,
  • změny v rejstříku škol a kompetencích školských poradenských zařízení,
  • koho se týkají povinné konkurzy ředitelů po 6 letech,
  • změnu financování provozních zaměstnanců škol a dalších výdajů.

Prakticky, přehledně a s důrazem na to, co je potřeba řešit už nyní. Webinář je určen především pro ředitele škol, zástupce zřizovatelů a další pracovníky, kteří potřebují mít legislativní změny pevně v ruce.

Klíčové body webináře:

  • Přehled klíčových změn školského zákona a prováděcích předpisů v roce 2025
  • Dopady změn na praxi MŠ, ZŠ i SŠ – co se opravdu mění
  • Nové podmínky odkladů školní docházky a plnění předškolního vzdělávání
  • Změny v přijímacím řízení a maturitách
  • Povinné konkurzy ředitelů každých 6 let
  • Přechod provozního financování na zřizovatele – co to znamená
  • Kompetence školských poradenských zařízení a jejich spádové obvody
  • Školské rady a rejstřík škol v novém kabátě

Kapitoly videa

Lektor

JUDr. Hana Poláková

JUDr. Hana Poláková

Lektorka dlouhodobě přednáší problematiku právních předpisů majících dopad do výchovy a vzdělávání. S řediteli škol a školských zařízení konzultuje jejich dotazy z oblasti pracovního práva, správního řízení, aplikace školských předpisů. Řadu let pracovala jako vedoucí odboru školství, spolupracovala s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v pracovních skupinách. Díky této praxi získala ucelený přehled o problémech, se kterými se zejména ředitelé škol a školských zařízení a jejich zřizovatelé potýkají.